מדברי ראש הממשלה בנימין נתניהו בוועידת השלטון המקומי 2026:
״אני לא חושב שאי פעם היה שיתוף פעולה כל כך הדוק בין הממשלה לרשויות המקומיות כפי שיש לנו עכשיו.
וזאת לא אמירה בעלמא, זאת קביעה שמגובה בשיח פורה, במעשים, בתקציבים.
אנחנו בממשלה מתווים את המדיניות הלאומית, אתם בכל יישוב ובכל עיר מכירים את הצרכים ואת התושבים שלכם טוב מכולנו.
אתם פוגשים אותם ברחוב, במוסדות, בבתי הספר, במרכזי החוסן, בחמ"לים, בבתי העסק, בשכונות, אתם יודעים מצוין מה דחוף, מה חסר, מה כואב, ואני למדתי שיש לכם דרכים נפלאות להסביר את זה לי ולחבריי השרים ואתם עושים זאת בצורה נפלאה.
לכן אנחנו עובדים שכם אל שכם אתכם ודרככם.
בשנים האחרונות הובלנו מהלכים להרחבת סמכויות לשלטון המקומי. תמיד דיברנו על זה. קיבלנו החלטות על רשויות מטרופוליניות, פשוט להעביר את הכוח אליכם וכך זה צריך להיות.
המשאבים שאנו מעבירים לכם מגיעים לילד בגן או בכיתה, לבעל העסק, לחייל מילואים שחוזר הביתה, למשפחה שנאלצה להתפנות זמנית, והייתי אתכם בכמה וכמה וכמה מקרים ופעמים שנאלצנו לטפל בפינוי ובשיקום הייתם נפלאים.
והרשויות של הממשלה המטפלים בזה עשו את זה בצורה נפלאה. אני מצדיע לכם. תודה לכם! כך צריך לעבוד. ממשלה חזקה ורשויות חזקות. השלטון המרכזי והשלטון המקומי פועלים יחד.
כמובן שהיה לזה משנה חשיבות לאורך כל מלחמת התקומה. המלחמה הארוכה ביותר בתולדותנו.
הלוחמים הגיבורים שלנו פועלים ללא הרף בחזית הקרב ואנחנו יחד פועלים ללא הרף בחזית האזרחית.
אתם, ראשי הערים והרשויות, אתם נדרשתם לשמור על הרציפות התפקודית גם תחת אש, ועשיתם את זה, פתחתם מוקדי חירום, הטיתם אוזן למצוקות, נדרשתם לפתור בעיות דחופות במיוחד במקומות שבתים נפגעו ולפעמים שכונות שלמות נפגעו וזה לא עצר אתכם. ראיתי את המרץ, האכפתיות שלכם ושיתוף הפעולה עם כל הרשויות."
וידאו: עומר מירון, לע"מ
סאונד: בן פרץ, לע"מ
לסרטון ביוטיוב













