כמה קישורים צריך כדי להתקדם בגוגל ומה זה ניהול מוניטין ?

התחום של קידום בגוגל, או קידום אורגני המכונה SEO, הוא תחום מורכב ומרתק המשתנה באופן תדיר.

קיים קשר ישיר בין קידום אורגני לבין בניית קישורים.

העניין הוא שיש אנשים שבטוחים כי אפשר לבנות את הקישורים האלה איך שרוצים וזה ממש לא הכיוון.

כדי שהקישורים אכן יקדמו אתר מסוים, אלו חייבים להיות קישורים איכותיים, מגוונים אשר גורמים לאתר שלנו להיות אמין וסמכותי. גוגל לא מקדמת אתרים שאינם סמכותיים ואינם אמיתיים. גוגל רואה תמיד את טובת הגולש ולפי זה היא מבצעת את תהליך הקידום.

לפני שנסביר לכם קצת לעומק על נושא הקישורים ועל כמה קישורים צריך כדי להתקדם בגוגל, חשוב להבין כי יש עוד דברים שמשפיעים על קידום האתר כמו למשל אופטימיזציה של האתר, קישוריות לרשתות חברתיות דרך האתר ומחוצה לו כמו פייסבוק, אינסטגרם וגוגל פלוס, התאמת האתר שלנו למובייל, הקפדה על כך שהדפים הנטענים באתר נטענים במהירות ועוד כל זאת ועוד עושה חברת בסט לינקס חברה מתמחה בניהול מוניטין

מה זה ניהול מוניטין ?

גוגל מפעילה אלגוריתם מסובך המחשב עבורה איזה אתרים כדאי לקדם, מתי ולמה. התנאים האלו שגורמים לאתר להיות מקודם גבוה יותר מאתר אחר, משתנים כל הזמן ולא תמיד אנחנו מודעים לכך. לכן, ישנם אנשי מקצוע שמתעדכנים כל הזמן בהמלצות כדי לעזור לקדם אתרים באופן אורגני כמו חברות , כשגם הרבה מבוסס על ניסוי ותהייה.

אותם אנשי מקצוע בודקים כל הזמן כמה קישורים צריך כדי להתקדם בגוגל, כמה מילות מפתח לשלב ובוחנים עוד מגוון רחב של פרמטרים. ישנם מספר גורמים שמשפיעים על האלגוריתם של גוגל ועל האופן בו הוא בוחר לקדם אתרים. ניתן לחלק את הגורמים האלו למספר קטגוריות. ראשית יש את המבנה הטכני של האתר מאחורי הקלעים, איך האתר מאוחסן, מה הדומיין שלו וכו'.

גם למבנה של האתר כפי שהמשתמש רואה אותו ולתוכן המופיע באתר יש השפעה – כמה התוכן איכותי, כמה הוא ארוך ומקורי. ישנה גם השפעה לחוויית המשתמש ועוד פרמטרים רבים נוספים מרשימה ארוכה שלא כולה ידועה לנו. אחד הנושאים היותר משמעותיים בקידום אתרים הוא נושא הקישורים והשאלה כמה קישורים צריך כדי להתקדם בגוגל.

קישורים חיצוניים מול פנימיים

נושא הקישורים מתחלק בעיקרו לשניים. ישנם קישורים חיצוניים לאתר, מקורות חיצוניים שמפנים לאתר שלכם, כלל שיהיו יותר קישורים כאלה האתר ייתפס על ידי גוגל כמקור יותר מוסמך ואמין. הסוג השני של קישורים הוא קישורים פנימיים בתוך האתר, וזהו אחד מהמרכיבים המשמעותיים ביותר של אותו אלגוריתם המשפיעים על אופן הקידום של האתר. פעמים רבות אנחנו רואים הבדלים משמעותיים בין אתרים דומים שהשקיעו משמעותית בנושא הקישורים ובין כאלו שלא. אנשי מקצוע מתחום ה-SEO עוסקים רבות בשאלה כמה קישורים צריך לכדי להתקדם בגוגל, לעיתים תוך כדי התמקדות בנושא של קישורים חיצוניים והזנחת הקישורים הפנימיים, אבל חשוב מאד לפעול בשני השדות האלו כדי להצליח. 

מה ההבדל בין קישורים פנימיים לקישורים חיצוניים וכמה קישורים צריך כדי להתקדם בגוגל?

קישורים מופיעים פעמים רבות כטקסט לינקים, מילים המסומנות בצבע שונה או בקו תחתון, כאשר לחיצה עליהם מובילה את הגולש לעמודים אחרים המרחיבים על הטקסט עליו הוא לחץ.
קישורים פנימיים יכולים לעזור לכם לקדם ולחזק עמודים באתר שלכם. לא מדובר פה רק על כמות רבה של קישורים אלה גם על האיכות של אותם קישורים. ככל שהקישורים שזורים בעמודים חזקים וותיקים יותר באתר שלכם, כך המשמעות שלהם חזקה יותר. קישורים פנימיים מטרתם לעזור לגולש וגם לגוגל לסרוק בקלות את תוכן האתר ולהתמצא בו בצורה יותר נוחה.

מה התפקיד של הקישורים?

הקישורים האלו מעבירים "כוח" בין עמודי האתר השונים ומחזקים אותם. אם תתכננו נכון את הקישורים הפנימיים באתר שלכם, תוכלו לחזק משמעותית עמודים ספציפיים באתר. לדוגמה, אפשר להוסיף קישורים פנימיים מתוך תוכן של מאמר למוצר ספציפי או קטגוריה או אפילו למאמר אחר.

חשוב לנו להשתמש נכון בקישורים פנימיים כדי להקל על עבודת הסריקה של גוגל. ישנם שני סוגים של קישורים פנימיים. ישנם קישורים שמופיעים כחלק מהניווט של האתר, כמו קטגוריות בתפריט הראשי, או בתפריט הפוטר שבתחתית האתר או בתפריט צד כלשהו. לקישורים אלו חשיבות רבה עבור נושא הבנת ההיררכיה של האתר (גם של המשתמשים וגם של הסריקה של גוגל) וגם עבור קידום האתר.

סוג נוסף של קישורים פנימיים הוא קישורים הנמצאים בעמודי האתר, בדרך כלל מדובר על טקסט לינקים שמקשרים בין עמודי האתר השונים. גם קישורים אלו משמעותיים מאד לקידום האתר. השאיפה היא, כשאנו מתכננים אתר, שכבר בשלב בו אנחנו מאפיינים אתר האתר נוכל להגדיר מה הוא העמוד הראשי של האתר, איזה קטגוריות יש ומה החלוקה הפנימית של העמודים. ככל שההיררכיה ברורה ופשוטה יותר, כך יש לנו בסיס טוב יותר לקידום האתר. כשאנו בודקים כמה קישורים צריך כדי להתקדם בגוגל אנחנו מתייחסים בעצם גם כבר להיררכיה.

קישורים חיצוניים הם למעשה הפנייה מעמודי אינטרנט חיצוניים לאתרכם. קישורים חיצוניים היו תמיד חלק משמעותי בקודים אתרים בזכות זה שהם מאפשרים לגולשים להתמצא בקלות ברחבי הרשת ומקלים על פעולת הניווט. ככל שאתר נחשב יותר מוסמך בתחום שלו, כך מצפים שיהיו לו יותר קישורים חיצוניים. לדוגמה אתר חדשות מוביל, לרוב מקבל המון קישורים חיצוניים מאתרים שונים המסתכמים עליו. כמו כן, כאשר יש קישורים חיצוניים איכותיים הדבר מעיד על כך שהתוכן איכותי יותר ותואם את הנושא. יתרון נוסף לקישורים חיצוניים הוא שהם מאפשרים למנוע החיפוש של גוגל למצוא את האתר בקלות ולזהות אותו.

אז כמה קישורים צריך כדי להתקדם בגוגל?

לצערנו אין על כך תשובה מדויקת. עקרונית ככל שיהיו יותר קישורים סביר שהאתר שלכם יקודם יותר גבוה, אבל חשובה גם איכות הקישורים ולא רק הכמות. שיהיה קשר אמיתי וברור מהקישורים הפנימיים והחיצוניים של האתר שלכם. מנועי החיפוש כיום מתוחכמים מספיק כדי לזהות עד כמה הקישורים איכותיים ולגיטימיים.

קניית קישורים כדי להתקדם בגוגל

בגלל חשיבותם של הקישורים ומכיוון שמדובר בעבודה סיזיפית, מורכבת ומדויקת, פעמים רבות מנהלי אתרים פונים לחברות חיצוניות לצורך קניית קישורים. אחת השיטות של החברות החיצוניות למכור לנו קישורים היא באמצעות מאמרים הכוללים קישורים. המאמרים נמכרים לרוב בחבילות של 10, 20, 30 מאמרים וכן הלאה, כשכל מאמר כולל קישורים בודדים. ככל שתקנו יותר מאמרים, המחיר למאמר ירד, כשהמחירים למאמר בודד נעים לרוב בין 100-150 ₪. אם בחרתם לקנות קישורים חשוב שתבחרו בחברה מקצועית ואיכותית שתעשה עבודה אמיתית ותייצר עבורכם קישורים רלוונטיים. קישורים שיתפסו כל לגיטימיים בעיניי האלגוריתם של גוגל עלולים לפגוע בקידום האתר שלכם.

לסיכום, אין ספק כי קישורים הן פנימיים והן חיצוניים הם סופר קריטיים לתהליך הקידום האורגני של כל אתר. אם אתם לא מבינים בתחום הזה של הטמעת קישורים, אין לכם את הקשרים המתאימים או זמן להתעסק עם זה, מומלץ לפנות למומחה לקידום אורגני שיסייע לכם בתהליך ויבנה לאתר שלכם אטרטגיית קישורים לטווח הארוך.

תפריט נגישות